پوتین: روسیه خواهان حفظ برجام است، دلیلی برای لغو وجود ندارد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه خواهان حفظ برجام است، دلیلی برای لغو وجود ندارد
پوتین: روسیه خواهان حفظ برجام است، دلیلی برای لغو وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موضع روسیه در برابر برجام مشخص است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان دیدار امروز خود با مکرون تأیید کرد که روسیه خواهان حفظ توافق نامه هسته ای با ایران ست، هیچ دلیلی برای لغو آن وجود ندارد.

پوتین گفت: "موضع ما، موضع روسیه است و بسیار روشن است. ما معتقدیم که برجام باید حفظ شود".

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد که پیش از این نیز، مدیرکل آژانس بین المللی هسته ای اعلام نموده بود که ایران همه تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک را انجام داده است، اکنون این سوال مطرح می شود که آیا اساسی برای پایان دادن به این توافق نامه وجود دارد.

پوتین گفت: " به نظر من، عواقب این کار (خروج از برجام) می تواند بسیار ناراحت کننده باشد، ما  نه تنها فرانسه بلکه کل اتحادیه اروپا را به سمت حفظ برجام پیش می بریم. اما ما می دانیم که این کار راحت نیست".

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.

روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала