پامپئو: مواضع اروپا و آمریکا در قبال ایران نزدیک می شود

© AFP 2023 / Jim Watsonپامپئو: مواضع اروپا و آمریکا در قبال ایران نزدیک می شود
پامپئو: مواضع اروپا و آمریکا در قبال ایران نزدیک می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ضرورت پاسخ به تهدیدات ایران در جهان وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در کنفرانس خبری در وزارت امور خارجه گفت امکان توسعه رویکرد دیپلماتیک مشترکی با کشورهای اروپایی در قبال برجام وجود دارد.
وی افزود: ما به سوی نتیجه گیری مشترکی درباره ضرورت پاسخ به تهدیدات ایران در جهان پیش خواهد برد.
پامپئو که در سخنرانی خود در اندیشکده هریتیج از تحریم های بی‌سابقه علیه ایران صحبت نمود و گفت که وی هیچ درخواست غیر منطقی از نظام ایران نداشته است. به عقیده ایشان، اگر ایران مسیرش را عوض نکند "شدیدترین تحریم‌های تاریخ" علیه این کشور وضع خواهد شد.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала