انحلال پروژه دیگر از شرکت نفت انگلیسی با ایران

© Sputnik / Mikhail Mokrushinانحلال پروژه دیگر از شرکت نفتی انگلیسی با ایران
انحلال پروژه دیگر از شرکت نفتی انگلیسی با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دلیل تحریم های آمریکا، بریتیش پترولیوم، از کاهش پروژه ها در ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت بریتیش پترولیوم انرژی بریتانیا روز سه شنبه 22 می، خبر از انحلال پروژه های خود در ایران در ارتباط با تحریم های آمریکا بر علیه ایران و خروج این کشور از برجام داد.

پیش از این، شرکت توتال فرانسه نیز اعلام کرد که تمام پروژه های خود با ایران من جمله توسعه میدان گاز فارس جنوبی را به دلیل تحریم های آمریکا نمی تواند به پایان برساند.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.

روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала