تخم مرغ، راز طول عمر شما

© Fotolia / Viktorتخم مرغ، راز طول عمر شما
تخم مرغ، راز طول عمر شما - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خوردن یک تخم مرغ به صورت روزانه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و زودرس را کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله هارت، به عقیده پزشکان چینی خوردن یک تخم مرغ به صورت روزانه، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و زودرس را کاهش می دهد.

نقض سیستم گردش خون، علت اصلی مرگ در سراسر جهان است و اغلب افراد مبتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی بیشتر از هر بیماری دیگری است. در چین، کاهش شدید گردش خون در مغز، در بیشتر موارد، بیشترین آسیب به شکستگی های عروقی و خونریزی پس از آن (سکته مغزی) را دارست.

دانشمندان داده های مطالعه طولانی خود را بر روی 512891 نفر در سن 30 تا 79 سال داشتند، آنها آنالیز این افراد را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و سلامت بیماران از سال 2004 تا 2008 تحت نظارت قرار گرفت.

در نتیجه 13.1 درصد از شرکت کنندگان تخم مرغ را به طور روزانه مصرف می کنند و 9.1 درصد نیز به ندرت تخم مرغ می خورند. از این میان، برای 8-9 سال، محققان 83 هزار 977 مورد بیماری قلبی عروقی را ثبت کرده اند که 9985 نفر دچار مرگ و میر شدند. بر اساس این تحقیق، کسانی که تخم مرغ خوردند بیشتر از بیماری های قلبی و عروقی کمتر رنج می بردند و عمر طولانی تری را داشتند، در مقایسه با دیگران این افراد که تخم مرغ بیشتری مصرف می کرند به میزان 26٪ خطر سکته مغزی و 18٪ احتمال مرگ و میر زودرس را داشتند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала