تضمین اروپا به ایران آیا قوی خواهد بود؟

© Sputnik / Alexey Vitvitskyتضمین اروپا به ایران آیا قوی خواهد بود؟
تضمین اروپا به ایران آیا قوی خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظریه پرداز آمریکایی به سوالی درباره تضمین های اروپا به ایران بعد از خروج آمریکا از برجام پاسخ می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، استفن لندمن، نظریه پرداز آمریکایی در پاسخ به سوالی که گفته شده بود با توجه به اینکه اروپا قدرت خیلی زیادی برای مقابله با امریکا ندارد، آیا در صورت بازگشت تحریمها تضمینهای اروپا به ایران جایگاهی دارد؟ پاسخ داد: تضمین های بدون سیاست های موثر و ثابت حامی آنها بی معنی هستند. اروپا اغلب تابع منافع ایالات متحده آمریکا بوده حتی اگر اقدامی برای منافع خودش مضر باشد. سوال اینجاست که آیا این بار در مورد ایران متفاوت عمل خواهد کرد؟ به باور من با توجه به فشار سنگینی که واشنگتن می تواند بر اروپا اعمال کند جواب مثبت دادن به این سوال دشوار است.

اروپا از ایران می خواهد که به برجام پایبند بماند - اسپوتنیک ایران
اروپا از ایران می خواهد که به برجام پایبند بماند

هدف آمریکا ایجاد یک حکومت طرفدار غرب در ایران است که توسط آمریکا کنترل شود. این دلیل اصلی خصومت امریکا علیه ایران است. این رویه تغییر نخواهد کرد. من اخیرا به یک گزارشی برخوردم که می گوید: اتحادیه اروپا قانون جدیدی را مورد استفاده قرار خواهد داد که بر اساس آن شرکت های اروپایی که تحریم های امریکا علیه ایران را رعایت کنند اقدامی غیر قانونی انجام می دهند.

وی در پایان گفت: به نظر من ایران باید منتظر بماند تا ببیند چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا اقدامی مثبت انجام خواهد شد. بر اساس روابط طولانی مدت امریکا با اروپا من در مورد اینکه آیا واقعا اروپا تضمینهای قوی خواهد داد مشکوک هستم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала