تلاش عربستان برای رد شایعه مرگ ولیعهد سعودی

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINE تلاش عربستان برای رد شایعه مرگ ولیعهد سعودی
تلاش عربستان برای رد شایعه مرگ ولیعهد سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور ویژه ولیعهد عربستان با انتشار تصاویری از او در مصر، تلاش کرد به شایعات درباره زخمی شدن و یا حتی کشته شدن بن سلمان پایان دهد.

غیبت مشکوک محمد بن‌سلمان، آیا او مرده است؟ - اسپوتنیک ایران
غیبت مشکوک محمد بن‌سلمان، آیا او مرده است؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در توییتی که بدر العساکر، مشاور ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان منتشر کرده، عکسی از او به همراه محمد بن زاید، ولیعهد امارات و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دیده می‌شود که لباس غیر رسمی به تن دارند و به نظر می‌رسد مهمان عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر باشند.

العساکر در توییت خود درباره عکس نوشته است: دیداری دوستانه میان برادران ادامه دارد… چند روز پیش در میهمانی عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر.

انتشار این تصویر از سوی العساکر به نظر می‌رسد تلاشی از سوی مسئولان سعودی باشد تا به شایعات پیرامون زخمی شدن و یا کشته شدن محمد بن سلمان در حادثه تیراندازی اخیر در کاخ پادشاهی عربستان پایان دهند.

شامگاه شنبه، اول اردیبهشت، صدای تیراندازی و انفجارهایی در اطراف کاخ پادشاهی در ریاض پایتخت عربستان شنیده شد که ساعتی بعد مسئولان سعودی مدعی شدند سامانه‌های پدافند هوایی کاخ یک پهباد تفریحی را بر فراز کاخ تشخیص داده و صدای شلیک گلوله برای هدف قرار دادن این هواگرد ناشناس بوده است.

با این حال غیبت طولانی محمد بن سلمان و ظاهر نشدن او در انظار عمومی از آن زمان تاکنون باعث شده که گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره زخمی شدن و یا حتی کشته شدن او در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منتشر شود.

البته هیچ یک از رسانه‌های امارات، مصر و یا بحرین خبری درباره این دیدار منتشر نکرده‌اند که احتمال اینکه تصویر مربوط به گذشته و پیش از حادثه تیراندازی باشد را تقویت می‌کند. درواقع همین توئیت هم می‌تواند به دلیلی دیگر برای تقویت شایعات تبدیل شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала