رکورد خرید نفت هند از ایران

© AFP 2023 / INDRANIL MUKHERJEEرکورد خرید نفت هند از ایران
رکورد خرید نفت هند از ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند در آستانه خروج آمریکا از برجام، خرید نفت خود از ایران را در ماه آوریل به بالاترین رقم از اکتبر 2016 یعنی 640 هزار بشکه در روز افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آمارهای منابع کشتیرانی و صنعتی نشان می دهد، هند در آستانه خروج آمریکا از برجام، خرید نفت خود از ایران را در ماه آوریل به بالاترین رقم از اکتبر 2016 یعنی 640 هزار بشکه در روز افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، میزان کل خرید نفت هند در ماه آوریل با 2.5 درصد افزایش نسبت به یک سال پیش به 4.51 میلیون بشکه در روز رسیده است.

خرید نفت هند از ایران در ماه گذشته میلادی نسبت به ماه مارس 49 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است. هند پس از چین دومین خریدار بزرگ نفت ایران به شمار می رود.

پس از آنکه ایران موافقت کرد که تخفیف های قابل توجهی در زمینه هزینه حمل به پالایشگاه های هندی بدهد، مشتریان هندی خرید نفت خود از ایران را افزایش داده اند.

بر اساس اعلام وزارت نفت ایران، این کشور در ماه آوریل مجموعا 2.6 میلیون بشکه نفت صادر کرده که بیشترین رقم از زمان لغو تحریم ها در ژانویه 016 بوده است.

اما با توجه به خروج آمریکا از برجام در اوایل ماه می و وضع تحریم های نفتی جدید علیه ایران، احتمالا در طی ماه های آینده صادرات نفت ایران کاهش خواهد یافت.

به گفته منابع آگاه، در 4 ماهه نخست سال 2018، خرید نفت هند از ایران با حدود 2 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 552 هزار بشکه رسید.

به دلیل اختلاف ایران و هند بر سر واگذاری حق توسعه میدان گازی فرزاد ب، دهلی نو در سال مالی 18-2017 خرید نفت خود از ایران را 16 درصد کاهش داده بود. این گزارش حاکی است، ایران در ماه گذشته پس از عراق و عربستان همچنان سومین تامین کننده بزرگ نفت هند بوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала