موضع اروپا در قبال برجام

© Sputnik / Alexey Vitvitskyموضع اروپا در قبال برجام
موضع اروپا در قبال برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعضای اتحادیه اروپا موضع خود را درقبال برجام بعد از خروج آمریکا بیان کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز، اعضای اتحادیه اروپا توافق کردند که به ‌رغم خروج آمریکا از برجام ، به این توافق متعهد بمانند.

مکرون: اتحادیه اروپا به برجام متعهد خواهد بود - اسپوتنیک ایران
مکرون: اتحادیه اروپا به برجام متعهد خواهد بود

تمام 28 کشور عضو اتحادیه اروپا متعهد شدند مادامی‌که ایران به تعهداتش پایبند باشد به این توافق عمل کنند. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز اعلام کرد که تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا در کنار این توافق ایستادگی می‌کنند.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.

روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала