ایران و روسیه در جستجوی جایگزین سوئیفت

© Photo / https://twitter.com/swiftcommunity/ایران و روسیه در جستجوی جایگزین سوئیفت
ایران و روسیه در جستجوی جایگزین سوئیفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک مرکزی ایران طبق تصمیم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تدوین پیشنهاداتی برای اسنفاده از ارزهای رمزی خواهد پرداخت.

 

به گزارش اسپوتنیک، محمد رضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان ساخت استفاده از ارزهای رزمی یکی از راه های خوب برای دورزدن دلار و همچنین پیدا کردن جایگزین برای سیستم پرداختی سوئیفت است.
محمد رضا پورابراهیمی افزود در جریان دیدار با دمیتری مزنتسف، رئیس کمیته سیاست اقتصادی شورای فدراسیون، مجلس علیا پارلمان روسیه توانست همکاری با روسیه در این زمینه را رو به راه کند وافزود در صورت پیشبرد این همکاری روسیه و ایران اولین کشورهایی خواهند بود که از ارزهای رمزی در مبادله کالا استفاده خواهند کرد. 
رئیس کمیته سیاست اقتصادی شورای فدراسیون از جانب خود اهمیت روابط بانکی روسیه وایران در شرایط فشار امریکا بر هر دو کشور را مورد تاکید قرار داده و گفت:" ما گسترش محاسبات با استفاده از واحد های پول ملی دو کشور را خوش آتیه می دانیم و البته گزینه ممکن، گسترش تعامل بین سیستم های پدراختی دو کشور یعنی سیستم پرداختی جدید "میر" روسیه و سیستم پرداختی"شتاب" ایران است".
خاطرنشان می شود که بحث درباره این مسئله در چارچوب نشست کارگروه همکاری مالی و بانکی روسیه و ایران ادامه خواهد یافت که روز 5 ژوئیه در تهران تشکیل خواهد شد.
نعمت زاده: ممکن است ایران طی سه ماه به سیستم بانکی سوئیفت وصل شود - اسپوتنیک ایران
آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال قطع ارتباط کره شمالی با سوئیفت هستند

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала