تحقیر سفیر اسرائیل در ترکیه + ویدئو

© Sputnik / Vladimir Astapkovichتحقیر سفیر اسرائیل در ترکیه + ویدئو
تحقیر سفیر اسرائیل در ترکیه + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امورخارجه اسرائیل اعتراض خود را نسبت به رفتار صورت گرفته با سفیر این کشور در فرودگاه استانبول ابراز کرد.

به گزارش اسپوتینک، سفیر اسرائیل در ترکیه که از این کشور اخراج شده است در فرودگاه با بازرسی های شدید امنیتی مواجه شد که این موضوع واکنش اسرائیل را در پی داشت.

وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد با وجود مصونیت دیپلماتیک، ماموران امنیتی فرودگاه استانبول به بازرسی سفیر این کشور در حضور خبرنگاران پرداختند.

وزارت امور خارجه اسرائیل این اتفاق را "یک آزمایش سخت و تحقیرآمیز" خواند.

امانوئل ناهشون سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل در سخنانی در این باره گفت: " تصاویر مربوط به سفیر ما که تحت بازرسی های بسیار شدید امنیتی قرار گرفت در سراسر ترکیه منتشر شده است. این چیزی است که ما آن را نمی پذیریم. این چیزی است که به طور کامل با روابط دیپلماتیک بین کشورها در تضاد است. تحقیر سفیر ما در ملاء عام چیزی است که اسرائیل تحت هیچ شرایطی آن را نمی پذیرد."

تنش در مرز میان نوار غزه و اسرائیل پس از قتل عام فلسطینیان توسط نظامیان اسرائیل روز دوشنبه گذشته افزایش یافته است.

ده ها هزار فلسطینی طی دو روز اخیر در تظاهرات بازگشت بزرگ علیه تصمیم ترامپ درباره قدس و هفتادمین سالگرد روز نکبت شرکت کردند.
شایان ذکر است که سفارت امریکا روز دوشنبه 14 می در اورشلیم افتتاح شد و در پی آن درگیری های خونینی میان اسرائیل و فلسطین بوجود آمد که در نتیجه نظامیان اسرائیل علیه فلسطینیان دست به قتل عام زدند. در این درگیری ها 61 فلسطینی کشته، 3188 نفر دیگر با گلوله های واقعی و پلاستیکی مجروح و یا بر اثر شلیک گاز اشک‌آور دچار خفگی شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала