مجازات روزه خواری در ملع عام در برخی از کشورها +عکس

© AP Photo / Shakil Adilمجازات روزه خواری در ملع عام در برخی از کشورها +عکس
مجازات روزه خواری در ملع عام در برخی از کشورها +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با نزدیک شدن به ماه رمضان برای بسیاری جالب است تا بدانند مجازات روزه خواری در کشورهای مختلف عرب زبان به چه صورت میباشد.

به گزارش اسپوتنیک، در بسیاری از کشورهای مسلمان اکثر مردم در ماه "رمضان" روزه میگیرند، بنابراین خوردن دیگران در ملا عام سبب میشود با سختی این ماه را طی کنند. بنابراین مجازاتی برای روزه‌خواران در این ماه در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال در کشور "عربستان" شلاق، زندان یا تبعید است. در کشور "قطر" تا ۳ ماه حبس یا سه هزار ریال جریمه مجازات مربوط به فرد روزه خوار است. در کشور "بحرین" و "عراق" به ترتیب ۳ و ۵ ماه حبس مجازات این افراد است. در کشور "اردن"، یک ماه حبس و مبلغ ۲۵ دینار جریمه مجازات در نظر گرفته شده است. همچنین مجازات روزه خوار در کشور "کویت" و "امارات" به ترتیب یک ماه حبس یا صد ۱۰۰ و ۲۰۰۰ درهم جریمه می باشد. در کشور "عمان" نیز چندین ماه حبس مجازات فرد روزه خوار می باشد.
در کشور "سومالی" طبق اطلاعاتی که داده شده است، بیشترین مجازات برای فرد روزه خوار در نظر گرفته شده است که اعدام می باشد.
در کشور "ایران" مجازات روزه خواری در ملا عام بین ۱۰ روز تا ۲ ماه حبس است.
البته لازم به ذکر است که در قانون مجازات اسلامی به طور دقیق به مجازات روزه‌خواری در ملأ عام اشاره نشده است.

بسیاری از کاربران معتقدند که در بعضی از کشورها مجازات با عمل تناسب ندارد. عده‌ای دیگر نیز معتقدند که در این کشورها مکان هایی برای افرادی تعبیه شده که تمایل به روزه گرفتن ندارند و در انجا می توانند غذا بخورند، بنابراین نیازی به روزه‌خواری در ملأ عام نیست. عده دیگر نیز معتقدند که در کل با این مجازات ها موافق نیستند چرا که اگر کسی بخواهد روزه واقعی بگیرد خوردن دیگران روی او تاثیر نخواهد داشت. بعضی از کاربران که در بعضی از این کشورها زندگی می‌کنند نیز معتقدند که قوانین آنطور که جلوه داده شده نیست و مردم میتوانند روزه خواری کنند‌.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала