اعلام ارز مورد استفاده در معاملات نفتی بروکسل و تهران

© Sputnik / Alexey Vitvitskyاعلام ارز مورد استفاده در معاملات نفتی بروکسل و تهران
اعلام  ارز مورد استفاده  در معاملات نفتی بروکسل و تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا قصد دارد بهای نفت ایران را با یورو پرداخت کرده و در معاملات نفتی با تهران دیگر از دلار استفاده نکند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک در بروکسل این مطلب را اعلام کرده است.
پیشتر اطلاع حاصل شده بود که ترویکا اروپایی (فرانسه، آلمان و بریتانیا) و ایران درباره تدوین برنامه حفظ و تقویت روابط اقتصادی دو طرف در پاسخ به خروج آمریکا از برجام به توافق رسیده اند.
در درجه اول سخن بر سر ادامه خرید نفت، گاز و محصولات نفتی، عملیات ثمربخش بانکی، ادامه تماس ها با ایران در زیمنه حمل و نقل هوایی و زمینی و واگذاری اعتبارت صادراتی است.
در نظر است طی هفته های آتی در این زمینه تصمیم های عملی گرفته شود و روزهای 19 و 20 ماه مه میگل آریاس کانیته، کمیسر اروپایی انرژی و امور آب وهوا به ایران سفر خواهد کرد.
طبق اطلاعات کمیسیون اروپایی، هدف بازدید میگل آریاس کانیته، "بحث درباره همکاری در زمینه انرژی در چارچوب تاکید بر پیروی از برجام" است.

تلاش ایران و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام - اسپوتنیک ایران
تلاش ایران و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала