تهدید کره شمالی به عدم گفتگو با آمریکا

© REUTERS / KCNAتهدید کره شمالی به عدم گفتگو با آمریکا
تهدید کره شمالی به عدم گفتگو با آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر آمریکا بر برچیه شدن سلاح های اتمی کره شمالی پافشاری کند، برنامه دیدار رهبر این کشور با دونالد ترامپ لغو می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس، قرار بود اگر کره شمالی برنامه سلاح های اتمی خود را کنار بگذارد، روسای جمهور کره شمالی و امریکا با یکدیگر دیدار کنند.

اکنون رسانه های کره شمالی  به نقل از کیم کای-گوان معاون وزارت خارجه این کشور می نویسند:  اگر آمریکا "ما را مجبور کند تا به طور یکجانبه خواستار برچیدن سلاح های اتمی شویم، دیگر علاقه ای به گفتگوها نخواهیم داشت. در نتیجه ما در اجلاس سران جمهوری دمکراتیک خلق کره و ایالات متحده تجدید نظر کنیم."

کره شمالی از سوی دیگر، به دلیل رزمایش مشترک کره جنوبی با آمریکا، دیدار مقامات خود با امریکاییان را لغو کرده بود.

در بیانیه کره شمالی آمده است: "ایالات متحده باید پاسخگوی تحرکات نظامی تحریک آمیز خود با کره جنوبی باشد، این امر می تواند بر دیدار قریب الوقوع مقامات کره شمالی و آمریکا تاثیر بگذارد".

پیش از آن گزارش شده بود که کره شمالی مذاکره با کره جنوبی در تاریخ 16 می را لغو می کند.

از سوی دیگر، در تاریخ 12 ژوئن نشست دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی کیم جونگ اون تعیین شده بود. اکنون این دیدار تحت تاثیر همکاری نظامی کره جنوبی و آمریکا قرار گرفته است.

از سوی دیگر، وزیر خارجه کره جنوبی گفته که تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ یانگ، تنها پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، در 12 ماه ژوئن در سنگاپور لغو خواهد شد.
کانگ کیونگ وا در این کنفرانس افزود:« ما خواهان بر جای ماندن تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ، تا مشاهده گام‌های آشکار و معنی‌دار از کره شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای، هستیم".

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала