اروپا به دنبال دفاع از شرکت های خود در ایران در مقابل تحریم آمریکایی

© REUTERS / Carlos Barria اروپا به دنبال دفاع از شرکت های خود در ایران در مقابل تحریم آمریکایی
اروپا به دنبال دفاع از شرکت های خود در ایران در مقابل تحریم آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای امور خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان روز سه شنبه روش های دفاع از کمپانی های ملی در مقابل تحریم های آمریکا در ارتباط با خروج واشنگتن از برجام را بررسی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، باریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا در این خصوص اطلاع داد.
جانسون پس از دیدار با همتای فرانسوی خود بیان داشت: " فردا در بروکسل ما می خواهیم بحث و گفتگو کنیم ، اینکه چه کاری می توانیم انجام دهیم تا به شرکت های بریتانیایی و اروپایی برای بدست آوردن اطمینان از اینکه مانند سابق می توانند در ایران به تجارت خود ادامه دهد. من نمی گویم که ساده است اما ما قصد داریم به آن دست یابیم."
به گفته ی وزیر خارجه بریتانیا علی رغم اختلاف نظرها در خصوص ایران، کشورهای عضو توافق می دانند که لازمه ی حیات ادامه گفتگو با آمریکاست.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала