عملیات آمریکا بی جواب نخواهد ماند

© AFP 2023 / Atta Kenareعلی لاریجانی رئیس مجلس‌ شورای اسلامی
علی لاریجانی رئیس مجلس‌ شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران اعلام کرد که عملیات آمریکا در خاورمیانه بی جواب نخواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس‌ شورای اسلامی در نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی با موضوع اوضاع جاری در فلسطین که دوشنبه، 14 ماه مه با حضور نمایندگان مجلس بیش از 20 کشور اسلامی در حال برگزاری است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا در 6 دسامبر 2017 اورشلیم پایتخت دائمی فلسطین را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل معرفی کرد.

آمریکایی ها نباید در رابطه با فلسطین دچار اشتباه شوند. آنها نباید فکر کنند که عملیات آنها علیه فلسطینی ها و ایران بی جواب خواهد ماند».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دسامبر سال گذشته از اعلام اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به آنجا سخن گفت که تا کنون در تل آویو قرار داشت. تصمیم ترامپ به اعتراضات  در یکسری از کشورهای عربی منجر شد. انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم 14 ماه مه در روز 70-مین سالگرد اسرائیل انجام می شود.

آمریکا از برجام نیز خارج شد و تمدید  دوباره تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد که تا قبل از برجام وجود داشتند.

در سال 2015 ایران و گروه 1+5 (روسیه، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان) به یک توافق تاریخی برای حل و فصل مشکلات طولانی مدت برنامه هسته ای تهران دست یافتند. برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به تصویب رسید که براساس آن تحریم های مالی و اقتصادی شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران باید لغو شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала