ژنرال آمریکایی: روسیه فقط زبان زور را می فهمد

© AFP 2023 / John Thysژنرال آمریکایی: روسیه فقط زبان زور را می فهمد
ژنرال آمریکایی: روسیه فقط زبان زور را می فهمد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشکر بن هوجز، فرمانده سابق نیروی زمینی آمریکا در اروپا اعلام کرد ناتو باید وحدت خود را در رویارویی با روسیه نشان دهد و "روس ها فقط به زور احترام می گذارند".

هوجز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی لهستانی TVN24 گفت:" روسیه کشور کبیر دارای تاریخ و ملت کبیر است اما روس ها فقط به زور احترام می گذارند. اگر اتحادیه ما وحدت و قاطعیت خود را به نمایش نگذارد، ما فقط تجاوزکاری روسیه را تشویق خواهیم کرد".
به گفته ژنرال امریکایی هدف روسیه لطمه زدن به اصول اتحادیه اروپا و القای این باور به اعضای ناتو است که این اتحادیه نظامی نمی تواند از آنها دفاع کند.
سرلشکر بن هوجز خاطرنشان ساخت:" این به معنای آن است که ما با جنگ هیبریدی، انتشار اخبار دروغ، تهدید هسته ای و حملات تروریستی سایبری سرو کار داریم".
ژنرال امریکایی افزود روسیه دفاع از شهروندانش در خارجه را دین و وظیفه خود می داند و این می تواند دستاویزی برای تهاجم سریع به کشورهای بالتیک یا لهستان شود و خاطرنشان کرد:" ما باید به روسیه نشان دهیم که می توانیم همچون آنها با سرعت پیشروی کنیم… ما می توانیم با روس ها همان روابطی را داشته باشیم که در زمان جنگ سرد داشتیم".
یادآور می شود وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو در نشست خود در بروکسل در اواخر ماه آوریل تاکید کردند که به سیاست بازدارندگی در رابطه با روسیه ادامه خواهند داد و این در حالی است که روسیه بارها برای همکاری با ناتو و گفتگو در چارچوب شورای روسیه و ناتو ابراز آمادگی کرده است

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала