آیا به هر قیمتی حاضرید لاغر شوید؟ +عکس

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر آیا به هر قیمتی حاضرید لاغر شوید؟ +عکس
آیا به هر قیمتی حاضرید لاغر شوید؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امکان موثر لاغری با خورن مدفوع دیگران!

به گزارش اسپوتنیک، این تیتر پستی است که این روزها در فضای مجازی انتشار بسیاری داشته است و برای کاربران سوالاتی را ایجاد کرده است. این روش هرچند کاملا چندش آور است اما بسیار موثر است. اسپوتنیک شما را بیشتر با جزئیات ماجرا آشنا میکند. جریان از این قرار است که محققین دانشگاه ماساچوست به تاثیر باکتری های موجود در مدفوع افراد در لاغری و چاقی آنها پی برده اند و از آن در مواردی برای درمان برخی بیماری های میکروبی استفاده کرده اند. روشی که در حال حاضر به صورت کاملا علمی در کشورهای مختلف در حال اجرا است "پیوند مدفوع " نام دارد. این روش، غیر از درمان چاقی، می تواند برای درمان بیماری های مختلفی مانند بیماری های التهابی روده (IBD) و یک نوع اسهال به نام C diff نیز به کار رود.

این روش مبتنی بر انتقال باکتریها از فردی به فرد دیگر است. روده بزرگ همه ما مملو از باکتری هایی است که با ما همزیستی دارند و بیماری زا نیستند،و عرصه را برای رشد باکتری های بیماری زا تنگ می کنند. این جمعیت باکتریایی سودمند تا زمانی که ترکیب طبیعی خود را داشته باشند، باعث مقاومت ما نسبت به عفونت باکتریایی می شوند. اما هر زمان که به عللی این ترکیب طبیعی به هم بخورد، روده ما مستعد بیمار شدن با باکتری های بیماری زا می شود. اینجاست که «پیوند مدفوع» معنی پیدا می کند. دهنده نمونه مدفوع بهتر است یک آشنای نزدیک بیمار باشد، پس از ازمایشهای بسیاری که سلامتی نمونه مورد نظر را تایید میکند، میتوان این محلول رقیق شده مدفوع را به شخص انما کرد یا با یک لوله بینی-معده وارد روده باریک شخص کرد. و به این طریق بافت باکتریای موجود در روده فرد را اصلاح کرد یا تغییر داد.

A post shared by @public_health_daily on Oct 26, 2015 at 8:27pm PDT

آنچه تحت عنوان "روش لاغری به کمک پیوند مدفوع" شناخته شده است هنوز در حال بررسی است و به صورت عمده قابل تجویز نیست. در این روش کپسول هایی حاوی باکتری های موجود در روده فرد لاغر سالم به فرد چاق داده میشود. حال چه از طریق روده وارد بدن فردشوند و چه به صورت کپسولهای خوراکی. یک آزمایش در این زمینه اثر این روش را تایید میکند. در این پژوهش در طی شش هفته، 20 بیمار که در آزمایش بالینی شرکت می کنند، قرص هایی حاوی مقدار کمی از مواد مدفوع فرد لاغر را در اختیار خواهند داشت، در حالی که دیگران کپسولهای دارونمایی حاوی کاکائو و ژلاتین دریافت میکنند. سپس، طی 12 ماه آینده، محققان وزن و سلامت 20 شرکت کننده را پیگیری می کنند تا ببینند آیا بین افرادی که قرص های خوراکی مصرف می کنند و کسانی که از دارونما استفاده می کنند تفاوت دارد. افرادی که قرصهای مدفوع مصرف می کنند وزن بیشتری از دست میدهند.
برخی کاربران امیدوارند این روش تجاری سازی شود و در دسترس همگان قرار گیرد، آنها معتقدند اگر این روش واقعا موثر باشد حاضرند آن را تجربه کنند، اما برخی دیگر میگویند بهتر است چاق باشیم تا با خوردن مدفوع کسی لاغر شویم!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала