بوش: خروج از برجام آمریکا را منزوی می کند

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر خروج از برجام آمریکا را منزوی می کند
خروج از برجام آمریکا را منزوی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت با تصمیم ترامپ برای خروج از برجام مخالف است.

آمریکا با خروج از برجام منزوی می شود - اسپوتنیک ایران
آمریکا با خروج از برجام منزوی می شود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، جورج بوش چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا درباره خطر انزوای آمریکا به دلیل خروج از توافق با ایران هشدار داد و گفت: تنها راه برای رسیدن به صلح شراکت و تعامل است. در کنار همدیگر، هیچ چیزی غیر ممکن نیست، تفرقه نتیجه ای غیر از ناکامی نخواهد داشت و خطر انزوا خود را نشان می دهد.

پیش از این نیز نانسی پلوسی، رهبر دمکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا نیز خروج از توافق هسته ای با ایران را باعث انزوای آمریکا در عرصه جهانی دانسته بود.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی نیز اشاره نمود.
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала