لغو فروش ایرباس و بوئینگ به ایران

© Flickr / Peter Russellلغو فروش ایرباس و بوئینگ به ایران
لغو فروش ایرباس و بوئینگ به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از دستور خروج آمریکا از برجام، دو شرکت بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران مجوز خود را لغو خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، وزیر دارایی آمریک اعلام نمود که پس از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق اتمی با ایران، برجام، دو شرکت بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیمای مسافربری به ایران مجوز خود را لغو خواهند کرد. شرکت هوایی ایران ایر پس از اجرای برجام در سال ۲۰۱۵ صد هواپیمای ایرباس و ۸۰ بوئینگ خریداری کرده بود که هنوز به ایران ارسال نشده است. ترامپ روز 8 می سه شنبه بعد از ظهر اعلام نمود تحریم های اقتصادی ایران بر اساس برجام را دوباره اعمال خواهد کرد.

پیش از این، شرکت ایرباس اعلام نمود که تصمیم آقای ترامپ برای خروج از برجام را بررسی خواهد کرد.

گفتنی است، روز 8 می 2018، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی اعلام نمود که ایالات متحده از توافق هسته ای با ایران خارج می شود. دونالد ترامپ بلافاصله بعد از سخنان خود فرمانی اجرایی را برای خروج از برجام و برگرداندن تحریم‌های هسته‌ای ایران امضا کرد. ترامپ در سخنرانی خود به مناسبت برجام اعلام نمود که بزرگترین تحریم را بر علیه ایران اجرا می کنید. پیش از این نیز نمایندگان کنگره از خروج آمریکا از توافق نامه اتمی با ایران خبر دادند. در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود. اکنون قرار است طی دو دوره 90 و 180 روزه این تحریم ها بار دیگر به ایران بازگردد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала