اولین مربی زن فوتبال جهان عرب از سختی های کارش می گوید +عکس

© REUTERS / Mussa Qawasmaاولین مربی زن فوتبال جهان عرب از سختی های کارش می گوید +عکس
اولین مربی زن فوتبال جهان عرب از سختی های کارش می گوید +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین زن مربی تیم فوتبال مردانه در قاره آفریقا و در جهان عرب ، سلما المجیدی نام دارد.

او 28 ساله است و با تیم سودانی " الاهلی" در خرطوم پایتخت سودان کار می کند. او این حرفه را با آموزش کودکان آغاز کرد. او این تفکر غالب را که مربی فوتبال تیم مردانه فقط باید مرد باشد را شکست. در سال 2015 او را به لیست 100 زن تاثیرگذار جهان قرار داد. سلما در گفتگو با اسپوتنیک می گوید: " کارکردن به عنوان مربی تیم مردان سخت است. در کنار مشکلات مشخص در این حرفه ، تعصب علیه زنان در این مقام نیز اضافه می شود. مردان در جامعه ی سنتی درابتدا به سختی و دشواری به دیدن یک زن مربی عادت می کنند."
سلما می گوید که او همیشه از ورزش کردن و کارکردن به عنوان مربی خوشش می آمد. او آماده سازی ویژه ای را طی کرده و در ابتدا با بچه ها تمرین می کرد. سپس شانس به او رو کرد و به تیم " الاهلی" راه یافت. او خود را یک متخصص باسواد نشان داد. تیم به سرپرستی او پیروز می شود. چندین سال است که قراداد او را تمدید می کنند برای آنکه ریاست از کار او راضیست. این مربی جوان و موفق در آرزوی چه چیزیست؟ سلما گفت: " من موفق های جدیدی برای تیمم آرزو می کنم ، می خواهم طرفداران تیمم را با بدست آوردن جوایز و جام ها خوشحال کنم."
البته به او پیشنهاداتی از سایر کشورها هم می شود به طور مثال از نیجریه. سلما در اینباره می گوید: " برای من جالب است که در خارج از کشور کار کنم اما این برنامه آینده است. اکنون کار زیادی با تیمم دارم و جام دانشجویان در حال برگزاریست. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала