پایان بررسی سانحه هوایی تهران-یاسوج

اشتراک
مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی ایران: گزارش نهایی تهیه و علت اصلی وقوع سانحه و عوامل کمکی وقوع سانحه مشخص گردیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حسن رضایی‌فر، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی ایران در ارتباط با سانحه هوایی تهران-یاسوج اعلام کرد: بازخوانی جعبه‌های سیاه هواپیما در کشور فرانسه به پایان رسید و تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ایران نیز گزارش نهایی خود را آماده کردند،‌ همه اطلاعات ترکیب ‌وگزارش نهایی تهیه و علت اصلی وقوع سانحه و عوامل کمکی وقوع سانحه مشخص گردیده است.

او در ادامه افزود: علل وقوع هر سانحه‌ هوایی می‌تواند خطای خلبان، شرایط آب و هوایی، نقص فنی یا سایر عوامل باشد، اما ما هیچ نقص فنی در هواپیما پیدا نکردیم. یخ‌زدگی هواپیما هنگام سانحه نیز رد شده است. بنابراین بعد از اینکه قوه قضائیه مجوز اطلاع‌رسانی گزارش سانحه صادر کند، گزارش نهایی وقوع سانحه برای مردم نیز منتشر می گردد. زیراتصمیم‌گیری در این حوزه با قوه قضائیه است و در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

هواپیمای ِای‌تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان، ساعت 8 صبح 29 بهمن‌ماه 1396 از فرودگاه مهرآباد به‌مقصد یاسوج تیک‌آف کرد و حدود 50 دقیقه بعد به‌دلیل شرایط جوی به کوه دنا برخورد کرد. این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک‌خلبان بود که متأسفانه تمام مسافران و خدمه این پرواز کشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала