معامله بن طلال و ولیعهد عربستان برای آزادی

© AFP 2023 / Fayez Nureldineمعامله بن طلال و ولیعهد عربستان برای آزادی
معامله بن طلال و ولیعهد عربستان برای آزادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازداشت ولید بن طلال میلیارد سعودی در هتل ریتز کارلتون و سپس آزادی او بر اساس معامله مالی با محمد بن سلمان نکاتی در خود جا داده است که یکی پس از دیگری فاش می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، ولید بن طلال برای آزادی خود با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی معامله ای کرد که نکات این معامله مالی یکی پس از دیگری در حال نمود یافتن است.

در همین ارتباط شرکت سهامی عربستان از امضای قرارداد فروش هتل و مجتمع های تفریحی موفنبیک به یکی از شرکت های اکور هوتیلز فرانسه خبر داد و اعلام کرد فروش این هتل ها در بورس فرانسه ثبت شده است.

به گزارش رسانه های مخالف سعودی، این خبر به مثابه تلاش بن طلال برای وفاداری به قول خود به ولیعهد سعودی مبنی بر پرداخت دارایی هایی به ارزش 13 میلیارد دلار است زیرا گمانه زنی ها حاکی از این است که دلیل تصمیم فروش مجموعه هتل های شرکت "اکور هتلز" معامله ولید بن طلال بر سر آزادی خود با بن سلمان است.

بنابر اعلام شرکت بورس عربستان، شرکت سهامی این کشور 33.3 درصد از سهام موفنبیک را در اختیار دارد اما در اطلاعیه بورس به ارزش این معامله اشاره نشده است و پیش بینی می شود معامله مزبور در نیمه دوم سال جاری میلادی انجام شود.

شرکت سهامی عربستان چندی پیش سهم خود در هتل "فور سیزونز " بیروت را به 115 میلیون دلار فروخت.

به نوشته روزنامه فاینشنال تایمز، بن طلال نیز در مارس گذشته سهم خود در هتل فورسیزونز دمشق را به سامر فوز فروخت.

به نوشته این روزنامه، اقدامات مربوط به فروش سهم بن طلال در هتل مزبور در مدت بازداشت او کامل شد به این ترتیب که از نوامبر گذشته آغاز و چهار ماه طول کشید.

مسئولان سعودی بن طلال را در ارتباط با پرونده مبارزه با فساد سه ماه بازداشت کردند و در تاریخ 27 ژوئیه گذشته او را آزاد کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала