محکومیت 65 ضربه شلاق مرتضوی لغو شد

© Fotolia / Borna_Mirمحکومیت 65 ضربه شلاق مرتضوی لغو شد
محکومیت 65 ضربه شلاق مرتضوی لغو شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با اعتراض مرتضوی به حکم صادره، دادگاه تجدیدنظر محکومیت او به 65 ضربه شلاق به اتهام اهمال در انجام وظیفه را نپذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران سعید مرتضوی را از محکومیت به 65 ضربه شلاق به اتهام اهمال در انجام وظیفه، تبرئه کرد.

سعید مرتضوی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در بخش دوم پرونده تخلفات این سازمان در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری، به اتهام تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به ترتیب به تحمل 70 و 65 ضربه شلاق محکوم شده بود.

با اعتراض مرتضوی به حکم صادره، پرونده در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی قرار گرفت که نهایتاً دادگاه محکومیت مرتضوی به تحمل 70 ضربه شلاق بابت تصرف غیرقانونی را تایید کرد اما محکومیت به 65 ضربه شلاق به اتهام اهمال در انجام وظیفه را نپذیرفت و مرتضوی را از این اتهام تبرئه کرد.

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک، به اتهام معاونت در قتل به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است. در دادگاه تجدیدنظر به دلیل اظهار ندامت مرتضوی، با یک درجه تخفیف، وی را به دو سال حبس محکوم کرده و رأی صادره قطعی است.

مرتضوی هم اکنون به خاطر محکومیت به 2 سال حبس به اتهام معاونت در قتل یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در اوین به سر می‌برد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала