تماس روحانی با مکرون درباره برجام

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiتماس روحانی با مکرون درباره برجام
تماس روحانی با مکرون درباره برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی در تماس تلفنی با امانوئل مکرون در مورد برجام گفت: برجام و هر موضوع دیگری به‌بهانه آن، به‌هیچ‌ وجه قابل مذاکره نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در تماس تلفنی با امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در مورد برجام گفت: برجام و هر موضوع دیگری به‌بهانه آن، به‌هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست.

روحانی در ادامه افزود: پایداری برجام موجب تحکیم امنیت و همکاری منطقه‌ای است. اساس روابط ما بر اعتماد است و برجام اولین پایه مهم برای اعتماد میان ایران و کشورهای غربی است.

روحانی با بیان اینکه مواضع آمریکا علیه برجام صریحاً ناقض توافق است، گفت: برای هر تصمیمی که آمریکا در دوازدهم ماه می (۲۲ اردیبهشت) بگیرد، اقدامات متنوعی طراحی کرده‌ایم. حتی اگر آمریکا اعلام کند در برجام می‌ماند و شرایط دو سال گذشته را بخواهد ادامه دهد، برای ما قابل قبول نیست. ایران هیچ محدودیتی را فرای تعهداتش نمی‌پذیرد و برجام و هر موضوع دیگری به‌بهانه آن، به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала