نیروهای یمنی دو نظامی عربستان را در مرز این کشور کشتند

© REUTERS / Khaled Abdullahنیروهای یمنی دو نظامی عربستان را در مرز این کشور کشتند
نیروهای یمنی دو نظامی عربستان را در مرز این کشور کشتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یگان تک تیرانداز ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه مرزی جیزان واقع در جنوب عربستان، دو نظامی سعودی را مورد هدف قراردادند و کشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المسیره، یگان تک تیرانداز ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه مرزی جیزان واقع در جنوب عربستان، دو نظامی سعودی را مورد هدف قراردادند و کشتند. آنها همچنین یک دستگاه خودروی نظامی ارتش عربستان را در ناحیه الخوبه واقع در این منطقه منهدم کردند که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت. توپخانه ارتش و کمیته های مردمی تجمع نظامیان سعودی را در جبل سلا و مناطق السمنه و المستحدث در جیزان مورد هدف قرار دادند و تلفات سنگینی به آنها وارد کردند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала