وعده ترامپ: براي ايران مشکل درست مي کنيم

© AFP 2023 / Olivier Doulieryترامپ وعده داد برای ایران مشکل درست کند
ترامپ وعده داد برای ایران مشکل درست کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ گفت اگر ایران برنامه هسته ای خود را از سر بگیرید برای ایران مشکل درست می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، وعده داد در صورتی که ایران بخواهد برنامه هسته ای خود را از سر بگیرد، مشکلی بزرگ برای ایران ایجاد خواهد کرد.

ترامپ امروز سه شنبه به خبرنگاران پيش از أغاز مذاكرات با امانوئل ماکرن، رئیس جمهور فرانسه بار دیگر توافق هسته ای با ایران را وحشتناک و غیر عادی خواند و گفت که با مکرون در این مورد صحبت خواهد کرد که این چه توافقی است که در آن به [ایران] اجازه داده می شود هر جا آزمایش موشکی انجام دهد.

او سپس خاطر نشان کرد که برای ایران آسان نخواهد بود که بخواهد برنامه هسته ای خود را از سر بگیرد.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام:تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.
لغو تحریمها علیه ایران متناسب با اقدامات ایران برای از بین بردن برنامه هسته ای اش و در جهت منافع ملی آمریکا خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала