آیا حقیقت دارد که والدین بین فرزندان خود فرق نمی گذارند؟ +عکس

© Fotolia / Tatyana Gladskihآیا حقیقت دارد که والدین بین فرزندان خود فرق نمی گذارند؟ +عکس
آیا حقیقت دارد که والدین بین فرزندان خود فرق نمی گذارند؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این جمله پدران و مادران که "ما همه فرزندان خود را بسیار و به یک اندازه دوست داریم" را همه شنیده ایم. اما آیا در واقعیت این مسئله صحت دارد؟

به گزارش اسپوتنیک، برخلاف ادعای والدین که همه فرزندان خود را به یک اندازه دوست دارند، تحقیقات ثابت کرده است که بسیاری از والدین بین فرزندان خود فرق می گذرند و میزان علاقه به یک اندازه میان فرزندان صحت ندارد.
به گفته محققان، حدود ۷۰ درصد پدران و ۷۴ درصد مادران به یکی از فرزندان خود بیشتر از بقیه فرزندان علاقه دارند و به او اهمیت میدهند.

بسیاری از کاربران با تایید این نتیجه معتقدند که معمولاً گرایش مادران به پسران خود و پدران به دختران خود بیشتر است. به گفته آنان در خانواده هایی نیز که همه فرزندان یک جنس هستند فرزند آخر مورد توجه بیشتر والدین قرار می گیرد. بعضی از کاربران نیز معتقدند که هر فرزندی در خانواده که ضعیف تر است و یا دغدغه های او بیشتر است، مورد توجه بیشتر والدین قرار می گیرد.
در مقابل عده ای از کاربران نیز معتقدند که این سوال از ریشه اشتباه است چرا که در هر خانواده هر فرزند شخصیت منحصر به فرد خود را دارد و والدین نیز با توجه به شخصیت او با او رفتار می کنند. به گفته آنان مقایسه مقدار علاقه والدین و فرزندان کاملاً مقیاس غلطی است چرا که از یک جنس نمی باشد و در هر فرزندی متفاوت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала