پاسخ ظریف به تهدید ترامپ

© AFP 2023 / Maxim Malinovsky پاسخ ظریف به تهدید ترامپ
پاسخ ظریف به تهدید ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با خروج ترامپ از برجام، آمریکا منزوی می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با المانیتور در پاسخ به سؤالی درباره واکنش احتمالی ایران به تهدید و خروج احتمالی دولت آمریکا از برجام، گفت: "دولت ترامپ هیچ وقت در برجام نبوده است. آنها در 15 ماه گذشته سعی کردند مطمئن شوند که ایران از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند نشود، بنابراین هر کاری که آنها طی سه هفته آتی می‌کنند تفاوتی با گذشته نخواهد داشت. به‌ علت سیاستهایی که آنها طی 15 ماه گذشته پیگیری کرده‌اند، تأثیرات اقتصادی بر ایران را کاهش داده‌اند، بنابراین این به ما توجیه لازم برای تصمیم‌گیری بر اساس منافع ملی‌مان را خواهد داد، مبنی بر اینکه در توافق بمانیم یا نمانیم.
ظریف ادامه داد: اگر ما تصمیم به خروج از برجام بگیریم، این موضوع توسط برجام و در نگاه جامعه بین المللی کاملاً قابل توجیه خواهد بود. این موضوع همچنان آمریکا را به‌عنوان طرفی غیرقابل اعتماد و منزوی خواهد کرد.
در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала