ادامه خروج نیروهای مسلح از القلمون شرقی

© Sputnik / Iliya Pitalev ادامه خروج نیروهای مسلح از القلمون شرقی
ادامه خروج نیروهای مسلح از القلمون شرقی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با حمایت روسیه، بیش از هزار نیروی مسلح طی یک روز از القلمون شرقی در سوریه خارج شدند.

به گزارش اسپوتنيک، دست کم  درطی یک روز، بیش از 1156 نفر از عناصر مسلح در سوریه به همراه خانواده هایشان از مناطق «القلمون شرقی» در حومه دمشق خارج شده اند، این افراد به همراه تمامی خانواده شان از طریق الحریبه خارج شدند.

با حمایت روسیه توافق شده است تا عناصر مسلح از القلمون شرقی خارج شده و به ادلب شمالی انتقال داده شوند. این توافق با خروج عناصر مسلح از سه منطقه از صبح امروز آغاز شده است.

به نقل از سخنان یوری یوتشنکو، رئیس مرکز روسیه در آشتی طرفین درگیر در سوریه: "مرکز آشتی طرفین درگیر در روسیه و بخش پلیس نظامی با انجام اقدامات امنیتی بهبود یافته، برای روز دوم از خروج شبه نظامیان گروه های مسلح غیر قانونی و اعضای خانواده آنها از منطقه القلمون شرقی با کمک نیروهای صلح خبر داده اند".

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 300 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه  گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش — گروه ممنوعه در روسیه) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала