جزییات بیشتر حمله شیمایی دوما از زبان شرکت کننده آن

© Sputnik / Nour Molhemجزییات بیشتر حمله شیمایی دوما از زبان شرکت کنندگان آن
جزییات بیشتر حمله شیمایی دوما از زبان شرکت کنندگان آن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از بچه هایی که در بیمارستان بود جزییات ماجرا را توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، پسر بچه ای به اسم مصطفی در شهر دومای در غوطه شرقی سوریه زندگی می کند.

مصطفی نمی خواست با گزارشگر اسپوتنیک مصاحبه کند، چون گروه تروریستی"جیش الاسلام" در سال های اخیر به همه گفته بودند که همه کسانی که در سرزمین های تحت تسلط دولت سوریه زندگی می کنند از بچه ها خوششان نمی آید و اگر بچه ها را ببینند آنها را می کشند. او همچنین می ترسید که عکس او گرفته شود به خاطر همین از دور از او عکس گرفته شد.

او بتدریج ترسش فرو ریخت و صحبت کرد و گفت که دوست دارد درس بخواند ولی مدرسه آنها نابود شده است. بعد او پرسید "آیا شما مرا نمی کشید اگر من به شما بگویم که آنجا چه کاری انجام دادیم؟"

او توضیح داد که افراد جیش الاسلام به آنها قول دادند که اگر آنها کاری که آنها گفتند را انجام دهند به آنها خرماهای خوشمزه و شیرین بدهند.

"آنها ما بچه ها را نزدیک بیمارستان جمع کردند و بعد به ما گفتند اگر کاری را که خواستند درست انجام دهیم به ما کلوچه و کیسه های پر از سیب زمینی می دهند. آنها کیسه های بزرگی آوردند ولی ما نمی دانیم در آن کیسه ها چه بود. بعد آنها شروع کردند از شیر آب بر روی ما آب ریختند و بزرگسالان بچه ها را گرفتند و به داخل بیمارستان بردند و آنجا از ما عکس گرفتند. بعد از آن به ما گفتند که برای شما غذاهای خوب می آوریم و حالا می توانیم برویم و بازی کنیم به خاطر اینکه خوب بودیم و حرف آنها را گوش دادیم."

مصطفی گفت:"ما اغلب اجازه نداریم به مدرسه برویم و یا بازی کنیم، ما باید کار کنیم. اگر آنها ببینند که یکی از بچه ها بازی کرده است سر او داد می کشند و دعوایش می کنند و او را به خانه می فرستند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала