تهدید لاوروف به تحویل اس 300 به سوریه

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر تهدید لاوروف به تحویل اس 300 به سوریه
تهدید لاوروف به تحویل اس 300 به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو دیگر چنان تعهدات اخلاقی بر عهده ندارد که اجازه تحویل تسیحات از جمله سامانه موشکی پدافند هوایی اس 300 به دولت سوریه را ندهند.

به گزارش اسپوتنیک لاوروف ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد مسکو ده سال قبل به برخی از طرف های خود قول داده بود به سوریه تسلیحات تحویل ندهد اما دیگر خود را به اجرای این تعدات اخلاقی مقید نمی بیند.
پیشتر وزیر خارجه روسیه گفته بود مسکو پس از تجاوز آمریکا، فرانسه و بریتانیا گزینه های گوناگون برای تامین امنیت سوریه از جمله تحویل اس 400 به دمشق را مورد بررسی قرار می دهد.
روز 14 آوریل آمریکا و متحدانش در پاسخ به گویا حمله شیمیایی ارتش دولتی سوریه به شهر دوما در این کشور، بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند.این موشک ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فرار حوضه دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند. حمله به تاسیسات نظامی و کشوری سوریه از ساعت 3 و42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 اوریل به وقت محلی طول کشید. سامانه های دفاع هوایی حدود یک سوم موشک های کروز را قبل از رسیدن به اهداف خود منهدم کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала