اسد پس از حمله به سوریه سلاح های روسیه را ستود

© AFP 2023 / Joseph Eidاسد سلاح های زمان شوروی را ستود
اسد سلاح های زمان شوروی را ستود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، بعد از حملات آمریکا به سوریه، سلاح های روسیه را مورد ستایش قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ژیلزنیاک، معاون دومای روسیه گفت: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، بعد از حملات آمریکا به سوریه، سلاح های روسیه را که در مقابل حملات آمریکا واکنش مناسب نشان دادند را مورد ستایش قرار داد.

او در ادامه افزود: 'از دیدگاه رئیس جمهور، این تجاوز بود و بشار اسد به شدت سلاح های روسی را ستود، که برتر از سلاح های متجاوزان بود."

بشار اسد گفت: "دیروز ما شاهد تجاوز آمریکایی ها بودیم. و ما توانستیم حملات آنها را با موشک های روسی دهه 1970 دفع کنیم. در دهه 1990، در فیلم های آمریکایی نشان می دادند که سلاح های روسیه «عقب مانده» هستند. و امروز می توانید ببینید که چه کسی واقعا عقب مانده است."

بشار اسد از قرارداد مشترک همکاری بین طرطوس و سواستوپول حمایت کرد.

روز 14 آوريل آمریکا و متحدانش بیش از 100 موشک به سوریه شلیک کردند.این موشک ها از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فرار حوضه دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند. حمله به تاسیسات نظامی و کشوری سوریه از ساعت 3 و42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 آوریل به وقت محلی طول کشید. سامانه های دفاع هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز غربی را قبل از رسیدن آنها به اهداف خود منهدم کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала