اهداف احتمالی حملات آمریکا به سوریه

© AP Photo / Kenneth Mollاهداف احتمالی حملات آمریکا به سوریه
اهداف احتمالی حملات آمریکا به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان مرکز تحلیلی Stratfor آمریکا اهداف احتمالی حملات آمریکا به سوریه را اعلام کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به عقیده آنها مراکز در رابطه با برنامه شیمیایی سوریه از جمله پایگاه های هوایی ضمیر، مرج الرهیل و مزه مورد حمله قرار خواهند گرفت.
رویارویی آمریکا و سوریه به جنگ ناآشکار تبدیل خواهد شد.
Stratfor معتقد است عملیات جدید گسترده تر از حمله به فرودگاه نظامی شعیرات در آوریل 2017 و متشکل از چند حمله بوده و چند روز طول خواهد کشید.
ضمنا حملات جدید فقط در راستای بازداشتن دمشق قرار نداشته بلکه "هدف تضعیف امکانات دولت سوریه برای حمله با استفاده از سلاح شیمیایی" را دنبال خواهد کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 9 آوریل اعلام کرد طی 48 ساعت علیه سازماندهندگان حمله شیمیایی احتمالی در سوریه تصمیم گیری خواهد شد. امکان دخالت نظامی در منطقه منتفی نیست.

پیش از این، کشورهای غربی، سوریه را به حملات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی متهم کرده بود. از سوی دیگر، مسکو ادعای استفاده از گاز کلر و مواد شیمیایی توسط ارتش سوریه را رد نمود. به گزارش وزارت خارجه روسیه، ادعای استفاده از مواد شیمیایی توسط نیروهای سوریه — حمایت از تروریست ها و توجیه حمله احتمالی به سوریه از سوی کشورهای خارجی می باشد. در عین حال در تاریخ 13 مارس، نیروهای مسلح روسیه، خبرهایی مبنی بر تحریکاتی برای استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای نظامی در غوطه شرقی را گزارش نمود. ارتش روسیه اظهار داشت که اتهامات استفاده از سلاح شیمیایی در دوما از سوی آمریكا، می تواند به عنوان بهانه ای برای حمله به سوریه مورد استفاده قرار گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала