اشیاء محبوب خطرناک

© Fotolia / Haubanاشیاء محبوب خطرناک
اشیاء محبوب خطرناک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نگه داشتن کدام اشیاء محبوب خطرناک هستند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایندپندنت»، متخصصان فهرست اشیاء محبوبی را تهیه کردند که خیلی ها عادت دارند سالها آن ها را  نگه دارند بدون آنکه بدانند همین چیزها می توانند منبع  پرورش باکتری های خطرناک باشند.

مسواک دندان اولین چیزی است که در فهرست متخصصان از آن نام برده شده است. به گفته دندانپزشکان باید آن را حداقل یک بار در سه ماه عوض کرد. البته اگر شخص مشکلی با دندان و لثه خود نداشته باشد. اما اگر شما دچار سرماخوردگی و یا بیماری های دیگر شده اید، مسواک را باید پس از ظاهر شدن اولین علایم عوض کنید.

شانه را باید حداقل یک بار در سال عوض کرد. شستن آن باید یک بار در هفته انجام شود.  مدت اعتبار دمپایی خانگی شش ماه است. البته اگر شخص دچار بیماری های قارچی است باید زودتر دمپایی عوض شود.

اسفنج ظرف شویی حداکثر می تواند یک هفته بدون ضرر برای سلامتی به شما خدمت کند.  محققان آلمانی باکتریهای زیاد خطرناک پاتوژنی در اسفنج معمولی ظرفشویی کشف کردند.  سینتوباکتری که باعث بروز مننژیت و سپسیس می شود. بعلاوه میکروارگانیزم های کشف شده می توانند دلیل عفونت های ناعلاج شوند، زیرا در مقابل آنتی بیوتیک مقاوم هستند.

متخصصان پیشنهاد می کنند تشک یک بار در هر هشت سال عوض شود. هر 5 سال فرش، یک بار در 6 ماه ظروف پلاستیکی نگهداری غذا عوض شود. مدت اعتبار امن برای حوله، یکسال و بالش کمتر از 3 سال است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала