اسکریپال از کما خارج شد

© REUTERS / Kommersant/Yuri Senatorovاسکریپال از کما خارج شد
اسکریپال از کما خارج شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی اسکریپال جاسوس بریتانیا که در بریتانیا مسموم شده بود به هوش آمد و قادر به صحبت کردن است.

ترامپ: روسیه در سوقصد به اسکریپال مقصر است - اسپوتنیک ایران
ترامپ: روسیه در سوقصد به "اسکریپال" مقصر است
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی اسکریپال جاسوس بریتانیا و یولیا دختر وی که در تاریخ 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شده بود از حالت کما خارج شد و قادر به صحبت کردن است.

پیش از این "کریستین بلانچارد" رئیس بیمارستان سالزبری اعلام کرده بود که "سرگئی اسکریپال" تحت مدوا قرار دارد و وضعیت‌ او به روبه بهبود است.

با اعلام این خبر، سفارت روسیه در لندن از ضمن تشکر و قدردانی از پزشکان این بیمارستان، ابراز امیداوری کرد که با بهبود یافتن وضغیت سرگئی اسکریپال تمام حقایق آشکار می شود و تمامی اتهامات بریتانیا برداشته خواهد شد.

اسفندماه سال گذشته اسکریپال و دختر 33 ساله‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بی‌هوش پیدا شدند. در پی این حادثه، دولت انگلیس بلافاصله روسیه را به دخالت داشتن در این حادثه متهم کرد.

در پی حادثه مسمومیت اسکریپال، روابط روسیه و انگلیس به تیرگی گرایید و انگلیس تعدادی از دیپلمات های روس را از لندن اخراج کرد. در اقدامی مشابه، روسیه نیز دیپلمات‌های انگلیس را از این کشور اخراج کرد. برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز اقدامی مشابه انگلیس انجام دادند و شورای امنیت سازمان ملل نیز جلسه‌ای در این باره تشکیل داد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала