اولین زن عرب مربی تیم فوتبال مردان +عکس

© Fotolia / Nacrobaاولین زن عرب مربی تیم فوتبال مردان +عکس
اولین زن عرب مربی تیم فوتبال مردان +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلما المجیدی اولین زن عرب است که مربیگری تیم فوتبال مردان را برعهده دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ورزش سه"، در کشور سودان که هنوز فوتبال بانوان وجود ندارد، یک زن موفق شده است راه نزدیک شدن به این رشته را پیدا کند.
سلما المجیدی 27 ساله، زنی است که در کشور سودان به مربیگری فوتبال مردان مشغول است و فیفا او را به عنوان اولین مربی زن عرب براى تیم مردان معرفى کرده است.


در حال حاضر سلما هدایت الاهلىِ الغدارف، در ٤٠٠ کیلومترى شرق خارطوم پایتخت سودان و در نزدیکى مرز اتیوپى را در لیگ استانى، بر عهده دارد. پدر او در اداره پلیس کار می کند. سلما وقتى ١٦ سال داشت اولین تمرین ها را با برادر ١١ ساله اش شروع کرد. به دلیل عدم وجود تیم هاى فوتبال بانوان ، و نداشتن وجهه خوبِ ورزش بانوان در سودان، المجیدى هدایت زیر ١٣ و ١٦ ساله هاى مردانِ الهلالِ اُمدُرمان ، پر افتخارترین باشگاه سودان(با ٣٠ قهرمانى) را به عهده گرفت و بعد از سال ٢٠١٥ (با حقوق یک مرد) به استخدام باشگاه هاى مختلفى از دسته دو سودان مثل النصر، النحدا، نیل هلفا و الموردة در آمد. حتی تیم های نیل هلفا و النحدا با هدایت سلما از لیگ های استانی هم صعود کردند. این زن حالا با کسب گواهینامه B قادر به مربیگرى در تمام قاره سیاه خواهد بود. سلما در پاسخ به این سوال که چرا فوتبال را انتخاب کرده است، گفت: «چون اولین و آخرین عشق زندگى من بوده و هست.»

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала