تقاضای مجازات شدید بانکدار ترک به اتهام دورزدن تحریم ها علیه ایران

© Fotolia / Gino Santa Mariaتقاضای مجازات شدید بانکدار ترک به اتهام دورزدن تحریم ها علیه ایران
تقاضای مجازات شدید بانکدار ترک به اتهام دورزدن تحریم ها علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستانی آمریکا برای محمد هاکان آتیلا، معاون سابق هالک بانک ترکیه 15 سال حبس تقاضا کرد .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Daily Sabah، پیشتر در ماه ژانویه دادگاه نیویورک محمد هاکان آتیلا را به خاطر تلاش برای کمک به ایران در دورزدن تحریم ها مقصر شناخته بود.
دادستانی آمریکا همچنین تقاضا کرد معاون سابق هالک بانک به پرداخت 50 تا 500 هزاردلار جریمه محکوم شود. پیشتر وکلای مدافع بانکدار ترک، قاضی دادگاه را به اکتفا کردن به صدور حکم 5 سال حبس برای وی فرا خوانده بودند.
مقامات آمریکا در ماه مارس سال گذشته آتیلا را پس از ورود به این کشور از ترکیه بازداشت کردند.
پیشتر در ماه ژانویه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه رای هیئت منصفه دادگاه نیویورک درباره مقصر بودن معاون هاکان آتیلا، معاون هالک بانک ترکیه در پرونده دورزدن تحریم ها علیه ایران را مورد انتقاد شدید قرار داده و اعلام کرد "عدالت آمریکایی" همه جهانیان را وادار می کند نگران شوند.
به گزارش اسپوتنیک، اردوغان خاطرنشان محکومیت مهمت هاکان آتیلا بر خلاف حقوق بین المللی و قرار دادهای دو جانبه ترکیه و ایالات متحده صورت گرفته است.
یاداور می شود محمد هاکان آتیلا را به اتهام تبانی با رضا ضراب، بازرگان ترکیه ای ـ ایرانی برای اجرای عملیات بانکی چندین میلیارد دلاری به نفع ایران بر خلاف تحریم های بین المللی بازداشت شده است.. ضراب در اقرار های خود گفت برای انجام این معاملات 50 میلیون دلار به وزیر دارایی ترکیه رشوه داده و همچنین از احتمال آگاهی شخص اردوغان از این تبانی سخن گفت.
انتظار می رود حکم مجازات آتیلا روز 11 آوریل صادر شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала