تحویل تسلیحات پیشرفته امریکا به متحدانش در اروپا

© AP Photo / Alik Kepliczتحویل تسلیحات پیشرفته امریکا به متحدانش در اروپا
تحویل تسلیحات پیشرفته امریکا به متحدانش در اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا از موافقت خود با قراردادهای تسلیحاتی به مبلغ 4.7 میلیارد دلار با سه کشور هم پیمان اروپایی شامل فروش جنگنده های پیشرفته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا ، دولت آمریکا بامداد امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با قراردادهای تسلیحاتی به ارزش چهار میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار با بریتانیا، اسپانیا و اسلواکی به عنوان سه کشور هم پیمان اروپایی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (NATO) موافقت کرده و کنگره را در جریان آن قرار داده است.
بر اساس این گزارش، دولت آمریکا در بیانیه خود در این باره آورده که قرارداد با اسلواکی به ارزش دو میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار شامل ۱۴ جنگنده مدل «اف-۱۶» برای جایگزینی آن با ناوگان متشکل از جنگنده های «میگ-۲۹» روسیه و همچنین قطعات یدکی و موشک های هوا به هوا می شود.
در حالی که بزرگ ترین ذی نفع از قرارداد مذکور شرکت «لاکهید مارتین» می باشد، آژانس مسئول فروش تسلیحات در وزارت دفاع آمریکا در این بیانیه تاکید کرده که جنگنده های کنونی اسلواکی برای استفاده متقابل با نیروهای آمریکایی و هم پیمانان منطقه ای خود سازگار نیست.
اسپانیا نیز ۱۷ بالگرد مدل «سی اچ-۴۷ اف چینوک» مخصوص حمل و نقل بارهای سنگین و ساخت شرکت «بوئینگ» آمریکا را خریداری می کند در حالی که قرارداد تسلیحاتی میان دو کشور تجهیزات نظامی دیگری را در بر می گیرد و ارزش کل آن نیز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است.
بر اساس قرارداد سوم نیز که ارزش مالی کمتری نسبت به دو قرارداد دیگر دارد، بریتانیا برای برنامه هواپیماهای بدون سرنشین «ام کیو-۹ ریپر» خود که می توان از آن به عنوان هواپیمای شناسایی و جنگی استفاده کرد و ساخت شرکت آمریکایی «جنرال اتومیکس» می باشد، ۵۰۰ میلیون دلار را پرداخت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала