در مسئله برجام، اروپا ایران را ترجیح می دهد یا آمریکا؟

© Flickr / Giampaolo Squarcinaدر مسئله برجام، اروپا ایران را ترجیح می دهد یا آمریکا؟
در مسئله برجام، اروپا ایران را ترجیح می دهد یا آمریکا؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعد از اینکه روسیه با حضور پررنگ خود به همراه ایران و سوریه توانستند در سوریه به موفقیت های بزرگ برسند و نیروهای تروریستی را از این کشور دور کنند، حادثه اسکریپال اتفاق می افتد و روابط آمریکا و به تبع آن اروپا با روسیه سرد می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر 24، بعد از اینکه روسیه با حضور پررنگ خود به همراه ایران و سوریه توانستند در سوریه به موفقیت های بزرگ برسند و نیروهای تروریستی را از این کشور دور کنند، حادثه اسکریپال اتفاق می افتد و روابط آمریکا و به تبع آن اروپا با روسیه سرد می شود.

اقدام واشنگتن در حمایت از لندن در ماجرای جاسوس سابق روسیه، باعث شد تا دیگر کشورهای اروپایی نیز وارد موضوع شده و در تبعیت از آمریکا به اخراج دیپلمات های روسیه از خاک خود اقدام کنند.

جنگ سرد میان روسیه و غرب، با رفتارهای آمریکا و اروپا، شدت گرفته و نمی توان تنها موضوع ترور جاسوس سابق روسیه و دخترش را در این سیاست خصمانه دخیل دانست.

مرگ جاسوس روس در انگلیس بهانه ای است برای گرفتن انتقام از مسکو به خاطر حضور و مشارکت در بحران غرب آسیا به ویژه سوریه، همه تحریم های اقتصادی که علیه مسکو از سوی غرب اعمال شده برای تحت فشار قرار دادن روسیه است تا از مواضع خود عقب نشینی کند.

سوالی که در این بین مطرح است اینست که آیا اروپاییان که با تبعیت از آمریکا، آنها نیز دیپلمات‌های روسیه را اخراج کرده و سطح روابط خود را با مسکو کاهش دادند، آیا می‌توان انتظار داشت در ماجرای برجام، ایران را به آمریکا ترجیح دهند؟

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала