چه وسایلی را فضانوردان به کره ماه برده اند؟

© Photo / Roscosmosچه وسایلی را فضانوردان به کره ماه برده اند؟
چه وسایلی را فضانوردان به کره ماه برده اند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بین سالهای 1969 تا 1972، 12 فضانورد توانستند بر سطح ماه فرو آیند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اینترنتی اسپیس فلایت اینسایدر، بین سالهای 1969 تا 1972، 12 فضانورد توانستند بر سطح ماه فرو آیند.

این وسایل به شرح زیر می باشند:

 

  • عکس خانوادگی چارلز دوک

 

عکس خانوادگی چارلز دوک یکی از اشیای جالبی است که توسط فضانوردان به ماه برده شد. این عکس خانوادگی، چارلز دوک ، همسر وی دروتی و دو پسرش را نشان می دهد. چارلز ماس دوک خلبان پرواز آپولو 16 است که در 1972 قدم به خاک ماه گذاشت.

 

  • سنجاق سینه

فضانوردان در جریان ماموریت آپولو 11 تعداد زیادی سنجاق سینه با خود به کره ماه بردند یکی از چشمگیرترین این سنجاق سینه ها، یک سنجاق سینه طلا به شکل یک شاخه درخت زیتون است که توسط خدمه آپولو 11 به ماه برده شد.

 

 

  • پاکت نامه

فضانوردان آپولو 11 تعداد 214 پاکت نامه با خود به ماه بردند. این پاکت های نامه همراه با تمبر مهر خورده بودند.

 

 

  • لوازم هواپیمای براداران رایت 

احتمالا بیشتر افراد 'نیل آرمسترانگ' را می شناسند؛ وی اولین مردی است که بر ماه قدم گذاشته است. آمسترانگ اهل اوهایو بود؛ همان ایالتی که برادران رایت در آن اقامت داشتند.
این فضانورد دو وسیله شخصی به ماه برد که یکی یک پارچه در ابعاد 8 در 13 اینچ از قسمت بالایی بال چپ هواپیمای رایت و دیگری یک تکه چوب از پروانه چپ همان هواپیما بود. آرمسترانگ این دو مورد را به زمین بازگرداند و اکنون می توان آنها را در یادبود ملی برادران رایت مشاهده کرد.

 

 

  • پر عقاب و چکش

 

دیوید اسکات برای اثبات فرضیه گالیله که بیان می کرد اگر دو شی سنگین و سبک را در شرایط خلا و بی وزنی رها کنیم با یک سرعت ثابت سقوط می کنند یک پر عقاب و یک چکش با خود به ماه می برد تا این آزمایش را در آنجا امتحان کند، او بعد از رها کردن این دو شی مشاهده می کند که هر دو در یک زمان به سطح کره ماه می رسند.

 

  • نشان دانشگاهی

از دیگر اقلام عجیب که به ماه برده شد نشان فارغ التحصیلی از دانشگاه بود. دیوید اسکات، آلفرد وردن و جیمز ایروین تمامی آنها از خدمه آپولو 15 بودند و در دانشگاه میشگیان تحصیل کردند. این افراد نشان دانشگاهی خود را به ماه بردند.

 

 

  • گدازه ای از اورگان

جیمز ایروین نیز سنگی از اورگان با خود به ماه برد.

 

 

  • توب گلف

 

آلن شپارد دو توپ گلف و یک چوب گلف برای تفریح با خود به فضا برد.

 

  • یک صفحه سیلیکونی از پیام های حسن نیت

آرمسترانگ و آلدرین، در جریان ماموریت خود به ماه، یک صفحه سیلیکونی را که پر از پیام های خیرخواهانه بود به این قمر بردند. این صفحه حاوی پیام هایی از ملکه الیزابت دوم، هندریا گاندی و پاپ پل ششم بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала