اتحاد کشورهای عربی خلیح فارس علیه ترکیه

© Fotolia / Peyman Kaiediنقشه جغرافیایی خاورمیانه
نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای شکستن قدرت نفوذ ترکیه علیه آن کشور متحد شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «استار» چاپ ترکیه، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای شکستن قدرت نفوذ ترکیه در منطقه خاورمیانه باهم متحد شده اند.

روزنامه نامبرده با انتشار گزارشی تحت عنوان «ائتلافی کثیف علیه ترکیه در دریای سرخ» نوشت: بعضی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات متحده عربی به طور مداوم مجری فرامین غرب بوده و پروژه های آمریکایی ـ اسراییلی را به پیش می برند و در این راستا بیشترین تلاش را برای ممانعت از گسترش نفوذ ترکیه در خاورمیانه می کنند».

به نوشته این رسانه، مذاکرات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات، عبدالفتاح السیسی رهبر مصر، سلمان بن حامد آل خلیفه ولیعهد بحرین، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن به همراه جرج نادر در دریای سرخ موضوعاتی مبنی بر اعمال سیاست های جدید در شورای همکاری خلیج فارس، اتخاذ یک سیاست واحد منطقه ای و مقابله با ایران را نیز در برمی گیرد.

دولت امارات متحده عربی در اقدامی کم سابقه، کشورهای عربی را به تشکیل اتحادی با هدف مقابله با سیاست‌های ترکیه در خاورمیانه و نفوذ ترکیه در منطقه فرا خواند. جهان عرب نیازمند اتحاد و انسجام همه کشورها با هدف مقابله با سیاست‌های «آنکارا» در خاورمیانه است.

ترکیه در میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، تنها با کویت و قطر روابط حسنه و متعادلی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала