تشخیص سلامت ماهی قرمز و نجات آن با روش نگهداری درست +عکس

© AFP 2023 / ATTA KENAREتشخیص سلامت ماهی قرمز و نجات آن با روش نگهداری درست +عکس
تشخیص سلامت ماهی قرمز و نجات آن با روش نگهداری درست +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلامت ماهی قرمز از مسائلی است که در هنگام خرید ماهی باید به آن توجه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به حال و هوای این روزها، همه به دنبال ماهی قرمز برای سفره هفت سین خود می باشند بنابراین تشخیص بیماری یا سلامت ماهی قرمز مسئله داغ این روزهاست. برای تشخیص سلامت بیماری ماهی های قرمز باید به ظاهر آنها توجه کرد. برای مثال اگر اطراف دهان، دور دم یا باله ماهی قرمز، گلوله پنبه ای وجود داشته باشد نشان دهنده بیماری این ماهی میباشد

. همچنین در صورتی که پوست این نوع ماهی ها سفید شود و یا چشم های آنها بیرون بزند، نشانه ای از بیماری در وجود آنهاست. برای خرید ماهی قرمز، باید به حالت شنای او توجه کنیم. اگر شنای این ماهی نامتعادل بود و یا چرخش های عصبی وجود داشت، توصیه می شود که این ماهی خریداری نشود چون سالم نیست. ماهی سالم دارای باله های صاف است در غیر این صورت ناسالم است.

البته بسیاری از کمپین ها در شبکه های مجازی بکلی خریدن ماهی قرمز را منع کرده اند و معتقدند که گرفتن جان این ماهی کار درستی نیست.

چگونه با نگهداری درست از ماهی قرمز سفره هفت سین به طول عمر او کمک کنیم؟
توصیه هایی در شبکه های اجتماعی مبنی بر نگهداری درست از ماهی قرمز سفره هفت سین منتشر شده است که باعث میشود ماهی قرمز عمر بیشتری داشته باشد. برخلاف تصور بسیاری، این دسته از ماهی ها عمر کوتاهی ندارند بلکه روش نگهداری آنها در خانه ممکن است درست نباشد.


تمیز بودن آب ظرف ماهی از جمله راههایی است که به طول عمر او کمک می کند. در طول هفته یک یا دو بار باید آب ظرف ماهی ها عوض شود. دادن غذای زیاد به ماهی و ماندن مواد غذایی در ظرف آب، باعث آلودگی آب می شود و برای ماهی خطرناک خواهد بود. باید به مقدار سه دفعه در روز به ماهی غذا داده شود و حجم آن نیز نباید زیاد باشد تا بر روی سطح آب بماند. بهتر است به جای استفاده از غذاهای پولکی که محیط آب را بسیار کثیف می کنند، از غذاهای دانه ای که در آکواریوم فروشی ها موجود است استفاده کرد.

A post shared by استان یزد (@ostaneyazd) on Mar 21, 2018 at 8:22am PDT

دمای آب ماهی باید ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد باشد و دمای محیط نیز نباید به طور ناگهانی تغییر کند، اما تغییر تدریجی و ملایم دمای محیط و آب برای آنها بدون خطر است.
ماهی ها هرگز نباید در زیر نور مستقیم و شدید آفتاب قرار بگیرند این کار نیز آنها را اذیت کرده و باعث کوتاهی عمر آنها می شود. بسیاری از کاربران از این توصیهها استقبال کرده و معتقدند که برای بسیاری از آنها مهم است که ماهی هفت سین خود را به صورت طولانی نگهداری کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала