ناتوانی آمریکا در برابر موشک های مافوق صوت روسی + فیلم

© Sputnik / Provided by the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ناتوانی آمریکا در برابر موشک های مافوق روسی + فیلم
ناتوانی آمریکا در برابر موشک های مافوق روسی + فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا، تجهیزات دفاعی در برابر موشک های مافوق صوت روسیه و چین را در اختیار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اظهارات " ژنرال جان هیتن" فرمانده نیروهای هسته ای آمریکا در مصاحبه با "بیزینس اینسایدر" ، جان هیتن در سخنرانی خود در مجلس سنا اعلام نمود که که ایالات متحده آمریکا وسایل دفاعی ندارد که بتواند در برابر سلاح های موشکی ماورا صوت روسی و چینی از خود دفاع کند.

به نقل از این مقام آمریکایی: «هم روسیه، وهم چین آشکارا برنامه گسترش سلاح های موشکی ماورا صوت خود را پیاده سازی می کنند. ما شاهد آزمایش این سلاح ها هستیم. با یگانه کاری که آمریكا بتواند در برابر آن مقابله کند، تنها ضربه انتقامجوییانه با استفاده از تجهیزات سه گانه هسته ای خود است".

گفتنی است، موشک مافوق صوت کینژال (خنجر) تولید روسیه، پیشرفته ترین موشک نوع خود است. این نوع راکت پیشرفته با نام «کینژال» از جنگنده میگ 31 پرتاب می‌شود و می‌تواند اهداف زمینی و دریایی را تا برد 2هزار کیلومتر و بدون رد یابی نابود کند.
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پیام سالانه خود در جمع سران و نمایندگان مجلس فدرال از تسلیحات جدیدی پرده برداشت که از زمین، هوا و دریا شلیک می‌شوند و بدون رد یابی هدف را با خاک یکسان می کنند.

بدین ترتیب، پنتاگون ناتوانی خود را در برابر موشک های ماورای صوت روسی را اعلام نمود.

وی همچنین نارضایتی خود در خصوص تجهیزات قدیمی و عدم تأمین مالی جهت تجهیزات جدید را اعلام نمود. این ژنرال گفت: "اکنون ما با کمبود رادارها، کمبود تجهیزات در سفینه فضایی رو به رو هستیم". 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала