با آنتی بیوتیک های بی ضرر آشنائید؟

© Fotolia / Dani Vincekعسل یک آنتی بیوتیک طبیعی
عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خوراکی های آنتی بیوتیکی ضامن سلامت انسان هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی ، تجویز آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین از دهه 1940 به افراد کمک کرده است که از بیماری های کشنده نجات یابند.

 وزارت بهداشت انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرده است که از هر 10 فرد یک نفر پس از مصرف آنتی بیوتیک به عوارض جانبی مبتلا می شود که به سیستم گوارش آسیب می زند و از هر 15 نفر یک نفر به این نوع دارو حساسیت دارد.

از سوی دیگر با افزایش روزافزون باکتری های مقاوم به دارو، محققان در حال روی آوردن به طبیعت برای ابداع داروهای جدید هستند. برخی مواد طبیعی خواص ضد باکتریایی دارند و صدها سال است که مردم آنها را مصرف می کنند.

از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی می توان از سیر نام برد. مدت طولانی است که سیر در فرهنگ های مختلف به دلیل توانایی هایی که در پیشگیری از ابتلا به بیماری و درمان بیماری دارد، شناخته شده است.

نتایج یک تحقیق نشان داده است که سیر می تواند درمان موثری علیه بسیاری اشکال باکتری از جمله سالمونلا و ای کولی (E. coli) باشد.

از زمان ارسطو، از عسل به عنوان پمادی استفاده شده است که به ترمیم زخم ها و پیشگیری از عفونت کمک می کند. کارشناسان امروزه متوجه شده اند که استفاده از عسل برای درمان زخم های مزمن، سوختگی ها، زخم های بستر و بخیه ها مفید است.

یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که عسل « مانوکا» که بهترین نوع شناخته شده عسل است تقریبا 60 نوع باکتری را مهار می کند. این مطالعه همچنین نشان داد که عسل زخم های آلوده به استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متسییلین (MRSA) را درمان می کند.

جامعه علمی زنجبیل را به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی می شناسد. چند مطالعه از جمله مطالعه ای که در سال 2017 منتشر شده است توانایی زنجبیل را برای مبارزه با بسیاری از گونه های باکتری نشان داده است.

گل میخک بطور سنتی در کارهای دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات اکنون نشان می دهند که عصاره آب گل میخک می تواند علیه انواع بسیاری از باکتری ها از جمله ای کولی موثر باشد.

برخی معتقدند که پونه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. پونه خواص ضد التهابی دارد.محققان هنوز این ادعاها را تایید نکرده اند اما برخی مطالعات نشان می دهند که پونه به ویژه زمانی که به روغن تبدیل می شود به آنتی بیوتیک موثری تبدیل می شود.

به این ترتیب می توان از آنتی بیوتیک های طبیعی برای درمان و پیشگیری بیماری ها با خیال راحت استفاده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала