شایگو: 3 حمله تروریستي برای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خنثي شد

© Sputnik / Alexei Druzhininشایگو: 3 حمله تروریستي برای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خنثي شد
شایگو: 3 حمله تروریستي برای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خنثي شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در هفته گذشته، 3 حمله تروریستی برای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه با هدف اتهام به ارتش دمشق، خنثي شد.

به گزارش اسپوتنيک، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد در هفته گذشته از سه حمله گروه‌های تروریستی برای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه جلوگیری به عمل آمد.
وزیر دفاع روسیه، گفت: در هفته گذشته از سه تلاش گروه‌های تروریستی برای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه جلوگیری شد. اين حملات با هدف متهم شناختن ارتش سوريه در استفاده از سلاح شيميايي طراحي شده بود.
گفتني است، تا کنون بیش از شصت و پنج درصد از بخش‌های منطقه غوطه شرقی از دست تروریست‌ها آزاد شد. سرلشگر ولادیمیر زلاتوخین، نماینده صلح میان طرفهای درگیر در سوریه اعلام نمود که در صبح 18 مارس، حدود 25 هزار نفر از شرق غوطه خارج شده اند.
به گفته سرگی رودسکی، رئیس اداره عملیاتی ستاد نیروهای روسیه، ایالات متحده آمریکا قصد دارد تا تاسیسات دولتی و سربازان سوریه را مورد حمله قرار گیرد و دیگران را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی نماید.
پیش از این واشنگتن پست در اوایل ماه مارس به نقل از منابع آگاه، اطلاعاتی در خصوص فرمان جدید اقدامات نظامی جدید در سوریه توسط دونالد ترامپ را منتشر نموده بود.
درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала