رهبر فلسطین: سفیر آمریکا یک "عوضی" است

© Sputnik / Alexei Druzhininرهبر فلسطین: سفیر آمریکا یک "عوضی" است
رهبر فلسطین: سفیر آمریکا یک عوضی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمود عباس در سخنرانی خود، به شدت از دونالد ترامپ و مقامات آمریکایی انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، محمود عباس در سخنرانی روز دوشنبه خود، از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل انتقاد کرد، زیرا این تصمیم منجر به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به اورشلیم می شود. از سوی دیگر، وی هر گونه پیشنهاد صلح از جانب کاخ سفید را برای حل مناقشه میان فلسطینی ها و اسرائیلی را منکر شد.

محممود با انتقاد شدید از "دیوید فریدمن" سفیر آمریکا در تل آویو به علت حمایت او از شهرک سازی اسرائیلی ها در فلسطین، وی را «پسر عوضی» خطاب کرد. محمود عباس، وی را به حمایت از ساخت شهرک های یهودی نشین در سرزمین های کرانه غرب متهم کرد.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ششم دسامبر طی سخنانی در کاخ سفید  اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد که مقدمات انتقال سفارت این کشور از تل آویو را به ارشلیم مهیا سازد. این اقدام برخلاف قعطنامه های سازمان ملل و نظر اکثر کشورهای دنیا از جمله متحدین آمریکا در اروپا و کشورهای عرب و اسلامی است که معتقدند این اقدام آمریکا می تواند چشم انداز حل و فصل مسالمت آمیز مسئله فلسطین و اسرائیل را تحت تاثیر قرار دهد. این تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، موجی از واکنش های منفی را در دنیا به همراه داشته است

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала