آیا ارتباط با موجودات فضایی ممکن است؟

© www.newsplaneta.comآیا ارتباط با موجودات فضایی ممکن است؟
آیا ارتباط با موجودات فضایی ممکن است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از ستاره شناسان آمریکایی به رهبری فرانک دریک به این نتیجه رسیدند که اگر انسان ها سیگنال هایی را از تمدن فرازمینی دریافت کنند به احتمال زیاد آن موجودات فضایی مرده باشند.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از ستاره شناسان آمریکایی به رهبری فرانک دریک به این نتیجه رسیدند که اگر انسان ها سیگنال هایی را از تمدن فرازمینی دریافت کنند به احتمال زیاد آن موجودات فضایی مرده باشند.

محققان محدوده ناحیه کهکشانی را که از طریق آن سیگنال های مجودات فضایی باید عبور کند را محاسبه کردند. با توجه به اینکه تمدن ها با یک سرعت ثابت متولد و نابود می شوند ولی سیگنال های رادیویی ارسال شده توسط آنها همچنان در تمام جهات در امتداد راه شیری گسترش می یابد. در نتیجه، بیشتر از کهکشان ما باید با پیام های موجودات فضایی مرده پر شده باشد.

قطر کهکشان راه شیری یکصد هزار سال نوری است، در حالی که منظومه شمسی حدود 26000 سال نوری از مرکز کهکشان قرار دارد. دانشمندان معتقدند که بیشتر تمدن های که قادر به ارسال سیگنال های رادیویی بودند برای بیش از صد هزار سال قادر به زندگی نبودند. بنابراین، شانس دریافت پیام از موجودات فضایی که هنوز هم قادر به ارسال پیام باشند بسیار کم است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала