خواب آلودگی نشانه دیوانگی

© Fotolia / Kastoخواب آلودگی می تواند نشانه بیماری خطرناکی باشد
خواب آلودگی می تواند نشانه بیماری خطرناکی باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خواب آلودگی می تواند نشانه بیماری خطرناکی باشد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به تحقیقات متخصصان کلینیک مینسوت آمریکا،خواب آلودگی زیاده از حد روزانه در بین افراد مسن می تواند نشانه بیماری آلزایمر باشد.

انباشت پروتیئن β-آمیلوئید در ابتدای بیماری ماقبل کلینیکی آلزایمر ظاهر می شود و مهمترین بیومارکر بیماری است.

در آزمایش حدود 300 نفر بدون زوال عقل، در سنین از 70 سال و بالاتر شرکت داشتند-همه آنها مورد نظرخواهی مربوطه قرار گرفتند. آنها دوبار از 2009 تا 2016 مورد معاینات کامل مغزی قرار گرفتند.

معلوم شد که خواب آلودگی یکی از علایم ابتلا به آلزایمر است.

خواب‌ آلودگی بیش از اندازه می‌تواند پیامدهای بدی داشته باشد. مثلا باعث شود پشت چراغ قرمز خواب‌تان ببرد. خوب نخوابیدن می‌تواند با فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، دیابت و اضافه وزن در ارتباط باشد.

بر اساس اعلام «بنیاد بین‌المللی خواب» ظاهرا کم‌خوابی در حال افزایش است. بر طبق نظرسنجی سال 2009 در آمریکا، 20 درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که کم‌تر از 6 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند، در حالی که در سال 2001 این عدد 13 درصد بود.

علت خواب آلودگی موارد مختلفی می‌تواند باشد: پروازهای طولانی، کارهایی که زمان انجام دادن‌شان ریتم طبیعی خواب را بر هم می‌زنند، یا فعالیت‌هایی مثل رانندگی طولانی. از جمله گرفتگی تنفسی حین خواب، سندروم پای بی‌قرار و حملات خواب. افرادی که در قبرستان کار می‌کنند یا شغل‌شان اقتضا می‌کند تغییر شیفت دهند، دچار بی‌نظمی خواب می‌شوند. این اتفاق به دلیل خواب آلودگی شدید در هنگام شب و ناتوانی آن‌ها در داشتن خواب مناسب در روشنایی روز رخ می‌دهد.

نداشتن خواب مناسب و کافی با مشکلات بزرگ سلامتی دوره‌ی ما ارتباط تنگاتنگی دارد. مشکلاتی از قبیل افزایش فشار خون، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت، اضافه وزن و دیوانگی.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала