فرانسه بار دیگر سوریه را تهدید نظامی کرد

© AFP 2023 / Charles Platiauفرانسه بار دیگر سوریه را تهدید نظامی کرد
فرانسه بار دیگر سوریه را تهدید نظامی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به استفاده دولت سوریه از حملات شیمیایی، این کشور را به حمله نظامی تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس،  فرانسه آماده حملات هدفمند علیه هر سایتی در سوریه است که از آنها برای حملات شیمیایی استفاده می‌شود.

رئیس‌جمهور فرانسه آقای ماکرون در یک نشست خبری در هند گفت فرانسه در صورت مشاهده «شواهد غیرقابل‌انکار» مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای کشتن غیرنظامیان، آماده حمله به سوریه است.

وی گفت: "روزی که بدانیم که از سلاح‌های شیمیایی به قصد کشتار استفاده شده است، همان کاری را انجام می‌دهیم که آمریکایی‌ها چند ماه پیش انجام دادند؛ ما خودمان را در موقعیتی قرار می‌دهیم که بتوانیم حملات هدفمند انجام دهیم".

ارتش آمریکا فروردین‌ماه سال جاری در پاسخ به ادعای حمله شیمیایی ارتش سوریه به منطقه «خان شیخون» در ادلب، با ۵۹ موشک «تام هاوک» به پایگاه هوایی الشعیرات در حمص حمله کرد.

درگیری مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر کشته شده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه  گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала