اعلام همکاري روسيه در اجراي پروژه "خط لوله نفت میان ایران، پاکستان و هند"

© Photo / TurkStreamاعلام همکاري روسيه در اجراي پروژه "خط لوله نفت ایران، پاکستان و هند"
اعلام همکاري روسيه در اجراي پروژه خط لوله نفت ایران، پاکستان و هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه از همکاری در پروژه ساخت خط لوله نفت بین "ایران و پاکستان، هند" با همکاری روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک در دیدار اخیر کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه  اعلام نمودند که روسیه در ساخت و ساز خطوط لوله دریایی نفتی به ایران کمک خواهد نمود. به نقل از وزیر انرژی روسیه: "در راستای همکاری های کمیسیون بین دولتی در همکاری های تجاری و اقتصادی بین کشورهای ایران و روسیه، اولین جلسه مشترک گروه کاری ایران و روسیه در با موضوع انرژی برگزار گردید. در این جلسه دو طرف در خصوص جزئیات پیاده سازی پروژه ساخت خط لوله نفت بین "ایران و پاکستان، هند" بحث و گفتگو کردند. در آینده نزدیک، مرحله عملی اجرای این پروژه صورت خواهد گرفت".

به نقل از وزیر انرژی روسیه: "در اجرای این اهداف، سرمایه گذاری مشترک در خصوص ساخت این خط لوله گاز صورت خواهد پذیرفت. جزئیات این پروژه در آینده تشریح می گردد. این پروژه بسیار کلیدی است. این پروژه توسط طرف ایرانی و پاکستانی و هندی صورت خواهد پذیرفت".

طول این خط لوله 1.2 هزار کیلومتر خواهد بود. برای اجرای این پروژه، بودجه ای حدود 5.7 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

شایان ذکر است، دکتر "علا الدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران در راس هیاتی بلند به دعوت رئیس دومای دولتی روسیه به استان ساراتوف سفر نمودند، در حاشیه دیدارها و ملاقات های برگزار شده بین هیات اقتصادی سیاسی ایران و روسیه، چندین تفاهم نامه در زمینه های کشاورزی، سیستم بانکی، ایجاد ایستگاه های غیر هسته ای بین دو کشور به امضا رسید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала